АРГАНІЗАЦЫЙНЫЯ АСПЕКТЫ
1. Група падоўжанага дня (ГПД) ў школе камплектуецца да пачатку навучальнага года з ліку навучэнцаў адукацыйнай установы. Законныя прадстаўнікі пішуць заяву з просьбай залічыць сына (дачку) у ГПД. У дакуменце абавязкова паказваюць, як дзіця будзе кожны дзень дабірацца дадому пасля закрыцця групы.
2. Колькасць навучэнцаў у ГПД вызначаецца зыходзячы з тэрытарыяльных магчымасцяў школы і яе напаўняльнасці. Узрост хлопчыкаў і дзяўчынак - у асноўным, навучэнцы пачатковай школы.
3. Займаецца з дзецьмі выхавальнік з прафесійнай педагагічнай адукацыяй. Ён правярае і дапамагае выканаць хатнія заданні. Выхавальнік падтрымлівае цесную сувязь з класным кіраўніком навучэнца, яго настаўнікамі-прадметнікамі. Для таго, каб у выпадку неабходнасці паведаміць аб непрадбачаных абставінах, якія адбыліся з дзіцём. Удакладніць нюансы выканання хатняга задання, атрымаць кансультацыю. Выхавальнік нясе адказнасць за захаванне дзіцём тэхнікі бяспекі на гульнявой пляцоўцы, у сталовай. Вядзе неабходную дакументацыю, кантроль за наведвальнасцю. У працы ўлічвае ўзроставыя асаблівасці школьнікаў.
4. Дзейнасць ГПД прадугледжана заканадаўствам і прапісаная ў нарматыўных актах адукацыйнай установы.
РЭЖЫМ ДНЯ ГПД
Адміністрацыяй школы ў адпаведнасці з рэкамендацыямі санітарна-гігіенічных службаў усталёўваецца рэжым дня для дзяцей, якія наведваюць групу падоўжанага дня. Асноўнымі рэжымнымі момантамі з'яўляюцца:
- Сустрэча (Выхавальнік збірае рабят у ГПД пасля заканчэння ўсіх урокаў).
- Абед па ўстаноўленых нормах.
- Прагулка не менш за 2 гадзіны.
- самападрыхтоўкі да 15 гадзін. Для навучэнцаў 2-3 класа - 1,5 гадзіны; 4-5 класа - 2 гадзіны ў агульнай складанасці. Перавага навучальных заняткаў у ГПД - гэта магчымасць дзіцяці самаадвольна рабіць перапынкі пад наглядам выхавальнiка.
- Поўднік.
- Заняткі па інтарэсах (лепка, аплікацыя, маляванне, настольныя гульні), наведванне аб'яднанняў па інтарэсах дадатковай адукацыі, спартыўных секцый.
Кожная сям'я самастойна вырашае пытанне аб наведванні дзіцём ГПД: ці задавальняюць яе ўмовы працы групы, ці зможа навучэнец рыхтаваць урокі ў калектыве, а не ў хатнім становішчы. Можна, назіраючы за навучэнцам, зрабіць правільныя высновы.