Сацыяльны педагог - гэта спецыяліст, які стварае ўмовы для паспяховай адаптацыі дзіцяці ў грамадстве, стварае спрыяльныя ўмовы для развіцця дзіцяці, устанаўлення сувязяў і партнёрскіх адносін паміж адукацыйнай установай і сям'ёй, выяўляе інтарэсы і патрэбы, адхіленні ў паводзінах, канфліктныя сітуацыі і аказвае своечасовую дапамогу выхаванцам , выступае пасярэднікам паміж дзіцем, адукацыйнай установай, сям'ёй і органамі ўлады, спрыяе рэалізацыі правоў і свабод дзіцяці.
Асноўная задача дзейнасці сацыяльнага педагога з'яўляецца сацыяльная абарона правоў дзяцей, забеспячэнне аховы іх жыцця і здароўя.
Сацыяльны педагог працуе з асобнай асобай, яго роля заключаецца ў тым, каб дапамагчы падлеткам словам і справай, садзейнічаць таму, каб кожны з іх паверыў у сябе, пераацаніў свае каштоўнасці і стаў бачыць.
Ратаваць і выхоўваць юныя душы - асноўная місія сацыяльнага педагога.
Праца сацыяльнага педагога рознабаковая, вельмі патрэбная і адказная. Бо стала прыходзіцца працаваць у стане стрэсу - у прадчуванні "буры".
Асноўныя напрамкі работы сацыяльнага педагога
· Праверка наведвальнасці заняткаў навучэнцамі.
· Складанне сацыяльнага пашпарта сем'яў навучэнцаў, якія маюць патрэбу ў сацыяльнай абароне або дапамогі, і навучэнцаў з дэвіянтнымі паводзінамі.
· Дапамога ў складанні планаў класным кіраўнікам індывідуальнай работы з "цяжкімі" навучэнцамі.
· Прафілактычныя гутаркі з цяжкімі "вучнямі і іх бацькамі.
· Удзел, у праверках планаў выхаваўчай работы з "цяжкімі" навучэнцамі, рабоце Савета прафілактыкі, адміністрацыйных нарадах, малога педсавета і г.д.
· Узаемадзеянне з органамі правапарадку.
· Развіццё індывідуальных здольнасцяў навучэнцаў.
· Аказанне псіхалагічнай дапамогі і падтрымкі навучэнцам.
Функцыі сацыяльнага педагога
· Аналітычная (вывучэнне ўмоў жыцця дзіцяці, сям'і, сацыяльнага асяроддзя; выяўленне ўплыву навакольнага асяроддзя на развіццё дзіцяці, а таксама рознага роду праблем; ўсталяванне прычын),
· Прагнастычная (вызначэнне перспектыў працэсу развіцця і выхавання дзіцяці),
· Карэкцыйная (карэкцыя уплываў на дзіця як з боку сям'і, так і сацыяльнага асяроддзя),
· Прафілактычная (папярэджанне адхілення паводзін у дзяцей; арганізацыя мер сацыяльнага аздараўлення сям'і; своечасовае аказанне прававой і іншай дапамогі сем'ям і дзецям груп сацыяльнай рызыкі),
· Ахоўна-ахоўная (абарона правоў і інтарэсаў асобы; садзейнічанне ў прыцягненні да адказнасці асоб, якія дапускаюць прамыя або ўскосныя супрацьпраўныя дзеянні на падапечных сацыяльнага педагога; ўзаемадзеянне з органамі сацыяльнай абароны),
· Псіхатэрапеўтычная (клопат аб душэўным раўнавазе дзіцяці; дапамогу ў вырашэнні канфліктаў),
· Пасрэдніцкая (ажыццяўляе сувязі ў інтарэсах дзіцяці паміж сям'ёй, адукацыйнай установай, бліжэйшым асяроддзем і органамі сацыяльнай абароны)
Сацыяльны педагог працуе з рознымі катэгорыямі насельніцтва:
· Малазабяспечаным, шматдзетнымі сем'ямі.
· Сем'ямі, якія знаходзяцца ў цяжкай жыццёвай сітуацыі.
· З навучэнцамі, якія стаяць на ўліку ў ОДН, КДН, ўнутры школы, у "групе рызыкі".
· З дзецьмі-сіротамі.
· З дзецьмі-інвалідамі, дзецьмі з абмежаванымі магчымасцямі.
Вядзецца таксама вельмі актыўная праца па папярэджанні і прафілактыцы правапарушэнняў і злачынстваў.
Да яго можна звярнуцца:
• калі цябе не прымаюць аднагодкі, кпяць, насміхаюцца;
• калі цябе не разумеюць бацькі;
• калі ты не ведаеш, чым табе цікава займацца;
• калі не хочацца вучыцца і хадзіць у школу;
• калі ты баішся настаўнікаў і ўсё забываеш;
• калі здзейсніў дрэнны ўчынак і баішся прызнацца;
• калі сам сабе не падабаешся;
• калі не ведаеш, як спадабацца аднагодкам;
• калі не можаш вырашыць зацягнуты канфлікт;
• калі не можаш адмаўляць у просьбах і на ўсё пагаджаешся.